quarta-feira, 23 de maio de 2012

Do you love your job?


Numa das minhas incursões pela net dei com isto e, dado que são apenas 15 questões, pensei: porque não?

Assim, e sem demoras, copio o Quizz e as minhas respostas.
A minha decisão há muito que está tomada, mas gosto de ver que, mesmo com testes da treta, tenho razão.

QUIZZ

1. Do you like your coworkers enough that you’d choose to spend leisure time with them? NO
2. Do you feel fairly compensated for the work you do? NO
3. If you’re at a social event, and someone asks you where you work, are you proud of the answer? NO
4. After a one-week vacation, are you eager (as opposed to dreading) going back to work? NO
5. Are you happy to put in a little unpaid overtime if it’s needed to meet a big goal? YES
6. When your company succeeds or fails, do you take that success or failure personally? NO
7. If you were asked to take a 15-percent pay cut, would you still want to keep your job? NO
8. Would you encourage a person you care about (ie. niece or nephew) to pursue the line of work you’ve chosen? YES
9. On a normal day, do you find at least 60 percent of the work you do interesting? NO
10. Do you have a natural gift for at least some of the work you do? YES
11. Does your contribution at work matter? Do you add something valuable and unique to the team? YES
12. Are you encouraged to be creative at work? NO
13. When you think about the impact that your company/employer has on the world, do you believe it is good for the world? NO
14. Day to day, are you gaining new knowledge and skills that you can see yourself applying later in life? NO
15. If you were on your deathbed tomorrow, would you be satisfied by the thought of what you did to earn a living yesterday? NO

Scoring Matrix:

8-15 No’s: Life is too short to keep a job you don’t enjoy. Unless there’s a very powerful reason why you’re doing what you’re doing—where you’re doing it—I’d strongly urge you to try something new. Take some time this week to consider your options, and don’t be afraid to dream a bit! It may be a bit scary at first, but have confidence in yourself – you’re a great person.

Não foi este teste que me levou a tomar a decisão de deixar o barco ir ao fundo sozinho. Foi uma coisa pensada, já por demais falada, e que será levada a cabo em menos de um mês.
15%, me aguarda!
Acho que nunca fiquei tão feliz com uma decisão como com a que estou prestes a tomar. Creio que já perceberam qual é ;)

2 comentários:

  1. Este teste deixou-me um bocado melancólica: sei que estava feliz com o que fazia, mas agora percebi que me sentia realizada com o meu trabalho... quando o tinha! :(

    Mas sim, já tive outros em que até adoecia, só de pensar em ir trabalhar... :P

    Beijocas!

    ResponderEliminar
  2. Eu revejo-me no teu último comentário. Fico doente sempre que me lembro de onde trabalho e para onde tenho de vir todas as manhãs...
    Por isso é que vou por um fim a esse sofrimento :D

    Não é o fim do mundo... antes pelo contrário, é o começo de um mundo novo.

    ResponderEliminar